play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Sin Radio Listen, don't just hear!

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ

« Πανταχού Παρουσία »

today10 Νοεμβρίου, 2013

Φόντο
share close

gallery

Ως το Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2013 συνεχίζεται στην Titanium Yiayiannos Gallery, στο πλαίσιο του Athens Photo Festival 2013 και υπό την αιγίδα του Γαλλικού Ινστιτούτου, η έκθεση φωτογραφίας του Baudouin Colignon με τίτλο «Πανταχού Παρουσία».

Η έκθεση αυτή που εκ πρώτης όψεως παρουσιάζει φωτογραφικά έργα, δεν εκθέτει μόνο το έργο ενός φωτογράφου που αιχμαλωτίζει ένα θραύσμα του κόσμου, αλλά επίσης το έργο ενός εικαστικού που ανακατασκευάζει έναν κόσμο με μία ασυνεχή χρονικότητα. Σαν μια αόριστη ανάμνηση «déjà vécu» που μας κατακλύζει κατά καιρούς, αυτές οι φαινομενικά πολύ οικείες εικόνες μπορούν να προκαλέσουν εντός μας μια σχεδόν ανησυχητική ταραχή. Το φωτογραφικά ανέφικτο τίθεται πλέον ως πραγματικό ερώτημα στον θεατή, ο οποίος αφέθηκε να τον καταλάβει το αδιανόητο: η πανταχού παρουσία.

Από το 2000 έως σήμερα, ο καλλιτέχνης, ανέπτυξε μία μέθοδο δράσης η οποία έχει ως στόχο να ανακατασκευάσει, από τη φύση ως τον υπολογιστή και δια μέσου της φωτογραφίας, φαντασιακά βιωμένα τοπία, ή ορθότερα επιδιορθωμένα. Πέρα από την προτεινόμενη εικόνα, οι ανακατασκευές αυτές προτάσσουν μια άποψη, μία οπτική γωνία, μια ιδέα.
Από τις μεγάλες αμμουδερές παραλίες έως τα βράχια, η δουλειά του Baudouin Colignon επικεντρώνεται πλέον σήμερα στην ανόργανη ύλη, κατ’ εξοχήν στην Ελλάδα. Τα σημεία που χαράσσονται με σχολική κιμωλία πάνω στα υλικά αυτά καθοδηγούν απλώς μια εμπειρία του βλέμματος.
Πραγματικό εργαλείο αιχμαλώτισης, η ψηφιακή φωτογραφία δίνει τη δυνατότητα στον καλλιτέχνη να δημιουργήσει βιβλιοθήκες εικόνων, την απαραίτητη πρώτη ύλη για να κατασκευαστεί ελεύθερα το οπτικό έργο, το οποίο στη συνέχεια θα υποστεί επεξεργασία στον υπολογιστή. Στο στάδιο αυτό, δεν πρόκειται για παραποίηση ή για μετασχηματισμό αλλά για πραγματική κατασκευή με στοιχεία που προέρχονται από διαφορετικούς τόπους και χρόνους. Ο ίδιος δηλώνει «Από την εμβάπτισή μου στον εξωτερικό χώρο, κράτησα για μένα το καλύτερο, δηλαδή το βλέμμα. Ο φωτογραφικός φακός, παρών ήδη στη land art, πέρασε από την αναλογική στην ψηφιακή τεχνολογία, και επιβλήθηκε ως βασικό εργαλείο δουλειάς, μετά την κιμωλία βεβαίως.».

Written by: Sin Radio

Sin Radio
0%